OPĆI UVJETI POSLOVANJA I KUPOPRODAJE
Ovim Općim uvjetima poslovanja i kupoprodaje (u daljnjem tekstu: Opći uvjeti) uređuju se odnosi između trgovačkog društva H.L.M. CENTAR d.o.o., Ulica Slavka Batušića 3., 10000 Zagreb (u daljnjem tekstu: Trgovac ili Prodavatelj) i Kupca vezano za prodaju proizvoda, a također i putem internetske stranice www.hlmcentar.hr te sadrže općenite informacije o proizvodima, uvjetima maloprodaje tih proizvoda, kao i podatke potrebne za sklapanje ugovora o kupoprodaji na daljinu.
Ovi Opći uvjeti sastavljeni su u skladu s važećim propisima hrvatskog prava, posebno u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača i Zakonom o obveznim odnosima.
Cilj i svrha ovih Općih uvjeta je regulirati postupak naručivanja proizvoda, cijene proizvoda, uvjeta plaćanja, uvjeta isporuke proizvoda, način podnošenja prigovora potrošača, pravo na jednostrani raskid ugovora o kupoprodaji sklopljenog na daljinu, jezik ugovora, mjerodavno pravo, zaštitu i obradu podataka te pravo Kupca na podnošenje pisanog prigovora i alternativno rješavanje potrošačkih sporova.
Kupac je dužan pažljivo pročitati sve niže navedene uvjete.
Kupac je dužan u komunikaciji s Trgovcem odnositi se pristojno, te je na svaki način zabranjen bilo kakav neprimjereni ili nezakoniti nastup i ponašanje Kupca prema Trgovcu, a u svrhu pokušaja Kupca za ostvarenjem svojih neosnovanih zahtjeva.
Narudžbom proizvoda Kupac potvrđuje prihvaćanje ovih Općih uvjeta kao sastavni dio svakog ugovora o kupoprodaji sklopljenog između Trgovca i Kupca.
Ovi Opći uvjeti primjenjuju se na svaku narudžbu proizvoda Trgovca od strane Kupca bilo da je naručena komunikacijom s predstavnicima Trgovca na adresi, telefonima i elektroničkoj komunikaciji izložbenog salona ili narudžbom proizvoda putem interneta.
Ovi Opći uvjeti dostupni su u svakom trenutku korisnicima usluga na način da im je omogućeno njihovo spremanje, ponovno korištenje i reproduciranje.
Ovi Opći uvjeti predstavljaju pravila postupanja po kojima se Prodavatelj kao trgovac obvezuje postupati u svojoj poslovnoj praksi.
PODACI O TRGOVCU/PRODAVATELJU
Naziv: trgovačko društvo H.L.M. CENTAR d.o.o., Ulica Slavka Batušića 3., 10000 Zagreb, Republika Hrvatska
Telefonski broj: + 385 1 3896 722
Adresa elektroničke pošte info@hlmcentar.hr
EUID BROJ: HRSR.080639372 /VAT ID: HR66888514519 / OIB: 66888514519 / MB: 080639372
Upisano u sudskom registru Trgovačkog suda u Zagrebu pod MBS: 080639372 s temeljnim kapitalom u iznosu od 20.000,00 HRK/2.654,46 EUR, uplaćenom u cijelosti.
Uprava trgovačkog društva H.L.M. CENTAR d.o.o.: Ivica Šćurec, direktor
Podaci o računu trgovačkog društva H.L.M. CENTAR d.o.o.: Zagrebačka banka d.d., IBAN: HR6023600001101997569, SWIFT: ZABAHR2X.
KUPAC
U smislu ovih Općih uvjeta Kupac je svaka fizička ili pravna osoba koja izvrši narudžbu i plaćanje proizvoda koje Trgovac prodaje.
Kupac može biti punoljetna i poslovno sposobna osoba.
Kupnju proizvoda u ime i za račun maloljetnika ili poslovno nesposobne osobe mogu zatražiti isključivo njihovi zastupnici po zakonu.
NAČIN KOMUNIKACIJE
Komunikacija između Trgovca i Kupca u vezi s prodajom proizvoda može se odvijati i elektroničkim putem, osim ako ovim Općim uvjetima nije drukčije propisano.
Kupac prihvaća da mu se svi ugovori, obavijesti, odgovori na prigovore i pritužbe, potvrda primitka jednostranog raskida ugovora o kupoprodaji te ostali sadržaji dostavljaju elektroničkim putem s istim učinkom kao da su sačinjeni u pisanom obliku i dostavljeni ne elektroničkim putem (poštom, dostavnom službom, osobnim uručenjem).
Kupac je dužan svoju komunikaciju s Trgovcem odvijati isključivo s predstavnicima Trgovca na adresi, telefonima i elektroničkoj komunikaciji izložbenog salona.
JEZIK KOMUNIKACIJE
Sva pismena kreirana od strane Trgovca dostupna su na hrvatskom jeziku. U slučaju komunikacije na stranom jeziku, u slučaju dvojbe mjerodavan je hrvatski prijevod.
MJERODAVNO PRAVO
Na ugovor o kupoprodaji sklopljen na daljinu primjenjuje se hrvatsko pravo, koje se primjenjuje i na zaštitu osobnih podataka Kupca potrošača, alternativno rješavanje potrošačkih sporova, rješavanje ostalih sporova između Trgovca i Kupca, kao i za sva prava i obveze proizašle iz odnosa Trgovca i Kupca.
Izričito se isključuje primjena Konvencije Ujedinjenih naroda o ugovorima o međunarodnoj prodaji robe.
PREDUGOVORNE OBAVIJESTI
Sukladno članku 60. Zakona o zaštiti potrošača Trgovac će uz fotografije proizvoda istaknuti glavna obilježja svakog proizvoda koje nudi na prodaju, uz istaknute maloprodajne cijene.
Trgovac ulaže maksimalne napore u održavanju informacija na svojim internetskim stranicama ažurnim i točnim, no ne može jamčiti stopostotnu točnost svih prikazanih informacija o proizvodima, te su u iznimnim slučajevima moguća odstupanja stvarnih podataka i podataka dostupnih na internetskim stranicama.
Trgovac zadržava pravo pogreške u opisu i slikama proizvoda, kao i prilikom prikaza cijena, dostupnosti proizvoda i/ili koda za popust ili pogodnost.
U slučaju pogreške Trgovac se obvezuje revidirati narudžbu i kontaktirati Kupca za dogovor o alternativnoj narudžbi.
Pitanja o proizvodima Kupac može postaviti na adresu elektroničke pošte: info@hlmcentar.hr
CIJENA
Kupac plaća proizvod po cijeni i uz uvjete plaćanja istaknute u vrijeme njegove narudžbe.
Cijene proizvoda i uvjeti plaćanja podložni su promjeni i mogu se promijeniti bez prethodne najave.
Kupci rezidenti Republike Hrvatske plaćaju cijenu u valuti koja je službena valuta u Republici Hrvatskoj. PDV je uračunat u maloprodajnu cijenu proizvoda.
Svi proizvodi dostupni u trgovini ostaju u vlasništvu Prodavatelja do trenutka potpune isplate kupoprodajne cijene.
NAČINI PLAĆANJA
Naručene proizvode Kupac plaća jednokratno/ obročnom otplatom sljedećim karticama:
Visa ZABA do 12 rata
Visa PBZ do 12 rata
MasterCard ZABA do 24 rate
Diners do 24 rata
Visa Premium do 12 rata
Visa Inspire PBZ do 12 rata
Plaćanje karticama odvija se online preko sustava WSPay.
Podaci o kartici i vlasniku kartice ne čuvaju se na kod Prodavatelja već se broj kreditne kartice direktno provjerava i autorizira u autorizacijskom centru pojedine kartične kuće (Prodavatelj ne dolazi u doticaj s kartičnim podacima niti je odgovoran za njihovo čuvanje i prijenos).
WSPay sustav osiguran je visokim stupnjem SSL enkripcije (256-bitna enkripcija).
3D Secure je napredni autentifikacijski sustav baziran na provjeri identiteta kupca uporabom SSL/TLS tehnologija. 3D Secure autentifikacija Kupca ne predstavlja dodatnu obvezu za Prodavatelja tijekom aktivacije i korištenja kartične naplate, jer se odvija tijekom procesa plaćanja na strani izdavatelja kartice na kojeg WSPay sustav prosljeđuje Kupca zbog dodatne provjere identiteta. Na stranici banke koja je izdala platnu karticu Kupac upisuje tražene podatke za potvrđivanje svog identiteta uz pomoć tokena ili lozinke. Razmjena tajnih podataka obavlja se sigurnim putem, isključivo između korisnika kartice i banke koja mu je izdala karticu. Podaci o karticama se ne pohranjuju u sustavu.
Kupac se upućuje i upozorava da podatke o svojim karticama ili bilo koje druge osjetljive podatke ne upisujete nigdje osim u za to predviđeno polje, odnosno ne šaljite ih elektroničkom poštom i na činite ih dostupnim na druge slične načine.
POSLOVNI PROCESI, TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Kupac se upućuje na Tehničke upute Trgovca LINK objavljene na internetskoj stranici www.hlmcentar.hr u vezi s proizvodima Trgovca i načinom njihove izvedbe odnosno ugradnje.
Narudžbom proizvoda Kupac potvrđuje prihvaćanje Tehničkih uputa kao sastavni dio svakog ugovora o kupoprodaji sklopljenog između Trgovca i Kupca.
U slučaju objektivnih razloga spriječenosti ispunjenja obveze po ponudi (bolest, kašnjenje dobavljača i sl.), rokovi iz ponude Trgovca prema Kupcu, produljuju se dok objektivna spriječenost traje.
NARUDŽBA, UVJETI ISPORUKE, TROŠKOVI DOSTAVE I UPORABE SREDSTAVA DALJINSKE KOMUNIKACIJE U SVRHU SKLAPANJA UGOVORA
Naručivanje proizvoda putem interneta moguće je 24 sata na dan, 7 dana u tjednu.
Kupac se može registrirati kreiranjem korisničkog računa kreiranjem korisničkog imena i zaporke te je odgovoran za sve radnje i narudžbe izvršene pod njegovim korisničkim imenom. Registracija je besplatna.
Kupac snosi odgovornost za točnost i potpunost unesenih podataka prilikom registracije, kao i prilikom narudžbe.
Kada Kupac izvrši narudžbu primit će na adresu elektroničke pošte potvrdu narudžbe koja sadržava informacije o narudžbi, adresi isporuke, cijeni dostave, načinu plaćanja, cijeni/cijenama, kontakt-podacima Trgovca te druge podatke sukladno zakonu.
Uz potvrdu narudžbe Kupcu će biti dostavljeni Opći uvjeti te Obavijest o pravu na jednostrani raskid ugovora sastavni dio koje je Obrazac o pravu na jednostrani raskid ugovora.
Svi proizvodi navedeni na Internetskoj stranici nalaze se na skladištu Trgovca, ali moguće je da su raspoloživi za narudžbu u ograničenim količinama. Ako određeni proizvod u trenutku narudžbe nije raspoloživ, Kupac će biti obaviješten te će mu biti ponuđen najsličniji zamjenski proizvod ili povrat uplaćenog novčanog iznosa.
Kupljene proizvode Trgovac isporučuje za područje Republike Hrvatske putem tvrtke specijalizirane za dostavu odabrane od strane H.L.M. Centar d.o.o., na adresu Kupca, odnosno adresu koju je Kupac označio kao adresu dostave.
Troškove dostave plaća Kupac. Trgovac će izračunati troškove dostave prilikom narudžbe tako da su poznati Kupcu prije plaćanja u procesu kupnje.
Vrijeme potrebno za dostavu je od 7 do 60 radnih dana, ovisno o modelu vrata, te o adresi dostave, o čemu će Prodavatelj informirati Kupca prilikom svake pojedine narudžbe u procesu kupnje. Brzina dostave može odstupati od uobičajene u vrijeme blagdana, neradnih dana, tijekom velikih prodajnih akcija i uslijed sličnih okolnosti u kojima su mogući zastoji i kašnjenja u isporuci. Prodavatelj nije odgovoran zbog kašnjenja u dostavi naročito u razdobljima povećanog paketovnog prometa.
Želi li Kupac dostavu na određeni datum, unutar naprijed navedenog razdoblja, potrebno je da to navede u svojoj napomeni prilikom narudžbe.
Ako to proizlazi iz okolnosti slučaja, Trgovac može odbiti sklapanje ugovora ili uskratiti isporuku ili poništiti narudžbu na temelju vlastite diskrecione odluke, bez ograničenja i navođenja razloga, uz povrat uplaćenog novčanog iznosa Kupcu u cijelosti bez odgađanja.
RAČUN/POTVRDA O SKLOPLJENOM UGOVORU
Račun kojeg će Kupac primiti zajedno s naručenim proizvodima predstavlja potvrdu o sklopljenom ugovoru o kupoprodaji.
TRAJANJE UGOVORA
Ugovor koji Kupac sklapa s Trgovcem jednokratan je ugovor o kupoprodaji proizvoda koji je konzumiran isporukom proizvoda i plaćanjem od strane Kupca.
DOSTAVA
Dostava naručenih proizvoda za područje Republike Hrvatske obavlja se tvrtkom specijaliziranom za dostavu odabranom od strane H.L.M. Centar d.o.o.
Proizvodi koji su dostupni za promptnu isporuku (lager program) isporučuju se u roku od 10 radnih dana počevši od sljedećeg radnog dana od potvrde o kupnji. Za proizvode koji nisu odmah dostupni za isporuku (protuprovalna protupožarna vrata, vrata po mjeri, sobna vrata i vrata za kuće), rok isporuke je 40 do 60 radnih dana od potvrde o kupnji odnosno potvrde o dimenzijama i stranama otvaranja vrata.
Naručene proizvode Kupac isto tako može preuzeti osobno u proizvodnji H.L.M. Centar d.o.o., Zagreb-Stenjevec, Dubravica 3 (prilaz iz Samoborske ceste), svaki radni dan od 9-15.30 h.
Trošak dostave se obračunava prema udaljenosti, odnosno lokaciji na koju dolazi dostava, prema troškovniku dostavne službe, te broju vrata, odnosno paletnih mjesta.
H.L.M. Centar dostava za Hrvatsku iznosi 87,50 €/kom, za ostale EU zemlje 312,50 € /kom, odnosno prema važećoj trenutnoj akciji.
Dostava se obavlja do ulaza u objekt adrese navedene pri narudžbi. Dostavljač nije dužan nositi robu dalje od ulaza adrese naznačene kao adresa dostave robe. U slučaju nemogućnosti dostave na adresu koju je Kupac naznačio, Kupac snosi troškove ponovne dostave na istu ili drugu adresu.
OŠTEĆENJE U TRANSPORTU
Kupac je prilikom preuzimanja proizvoda dužan provjeriti eventualna oštećenja i odmah ih reklamirati dostavnom djelatniku koji je robu dostavio, obavezno dokumentirati, slikati, oštećenja, odnosno odbiti preuzeti pošiljku na kojoj su vidljiva znatna vanjska oštećenja, uslijed kojih je moguće da je došlo do oštećenja proizvoda. Ukoliko nakon preuzimanja i otvaranja pošiljke primijetite nedostatke ili oštećenja u najkraćem mogućem roku ih prijavite na info@hlmcentar.hr u roku 24 sata od preuzimanja paketa.
Ako je dostavljen proizvod kojeg Kupac nije naručio (greška u dostavi proizvoda), Kupac je dužan javiti se Prodavatelju putem elektroničke pošte u roku od tri dana od primitka pošiljke na adresu elektroničke pošte: info@hlmcentar.hr radi dogovora o zamjeni proizvoda, odnosno dogovora o povratu pogrešno dostavljenog proizvoda i dostavi naručenog proizvoda.
JAMSTVO
Za sve proizvode za koje Prodavatelj daje jamstvo vrijede jamstveni uvjeti navedeni u jamstvenom listu. Prodavatelj jamči da će proizvod koji se koristi sukladno priloženim uputama i jamstvenom listu u jamstvenom roku pravilno funkcionirati. U slučaju kvara i drugih mogućih nedostataka Prodavatelj se obvezuje da će izvršiti popravak u razumnom roku ili zamjenu proizvoda sukladno Zakonu o obveznim odnosima. Pravo na korištenje jamstva ostvaruje se isključivo uz predočenje računa. Kupac je dužan čuvati jamstveni list i račun.
Za sve servise izvan Zagreba, Prodavatelj će ih izvršiti o svom trošku ukoliko su u garantnom roku, ali Kupac se obvezuje platiti putne troškove od Zagreba do mjesta na kojem je potrebno izvršiti takav servis.
REKLAMACIJE, NAČIN RJEŠAVANJA POTROŠAČKIH PRITUŽBI
Sukladno članku 10. Zakona o zaštiti potrošača Kupac može podnijeti prigovor u pisanom obliku na adresu sjedišta trgovačkog društva H.L.M. CENTAR d.o.o., Ulica Slavka Batušića 3., 10000 Zagreb, ili na adresu elektroničke pošte: info@hlmcentar.hr a za sve dodatne informacije slobodno se obratite na telefon 01 3896 722.
Potvrdu primitka prigovora Trgovac će bez odgađanja dostaviti na adresu elektroničke pošte Kupca s koje je primio prigovor (ili na drugu adresu elektroničke pošte koju potrošač naznači u prigovoru). Ako je Kupac podnio prigovor u pisanom obliku na adresu sjedišta, Trgovac će potvrdu primitka prigovora bez odgađanja dostaviti na adresu elektroničke pošte Kupca koja mu je poznata, a ako mu nije poznata adresa elektroničke pošte Kupca na adresu koju je Kupac naznačio u prigovoru.
Odgovor na prigovor Trgovac će dostaviti najkasnije u roku od 15 dana od dana primitka prigovora na adresu na koju je dostavio potvrdu primitka prigovora.
Kupac je dužan u prigovoru navesti: ime i prezime, adresu elektroničke pošte (e-mail) za dostavu odgovora ako je ona različita od adrese elektroničke pošte s koje je prigovor poslan te iznijeti svoje nezadovoljstvo u odnosu na kupljeni proizvod ili poslovanje Trgovca.
ODGOVORNOST ZA MATERIJALNE NEDOSTATKE
Trgovac odgovara za materijalne nedostatke stvari koje prodaje sukladno važećim propisima Republike Hrvatske, posebno Zakonu o obveznim odnosima, uz određena ograničenja propisana ovim Općim uvjetima s obzirom na vrstu proizvoda.
Kupac potrošač obvezan je obavijestiti Prodavatelja o vidljivom nedostatku kupljenog proizvoda najkasnije u roku od dva mjeseca od kada je utvrdio da postoji nedostatak, a najkasnije u roku od dvije godine od prijelaza rizika na Kupca potrošača.
Prodavatelj ne odgovara za materijalni nedostatak koji se pokaže nakon isteka dvije godine od dana kada je proizvod predan Kupcu u posjed.
Ako Kupac utvrdi da kupljeni proizvod ima nedostatke mora se obratiti Prodavatelju i reklamirati proizvod. Na Vaš prigovor odgovoriti ćemo u roku od 15 dana, te ako utvrdimo da nedostatak, u skladu sa Zakonom o obveznim odnosima postoji, otkloniti ćemo nedostatke ili zamijeniti proizvod novim, odnosno, ako navedeno nije moguće u cijelosti vratiti uplaćeni iznos.
Prodavatelj će odobriti povrat robe Kupcu s instrukcijama za povrat robe.
Prodavatelj odgovara za materijalne nedostatke stvari koje je ona imala u trenutku prijelaza rizika na Kupca, bez obzira na to je li mu to bilo poznato. Prodavatelj odgovara i za one materijalne nedostatke koji se pojave nakon prijelaza rizika na Kupca ako su posljedica uzroka koji je postojao prije toga.
Prodavatelj ne odgovara za nedostatke ako su u trenutku sklapanja ugovora bili poznati Kupcu ili mu nisu mogli ostati nepoznati.
Smatra se da nisu mogli ostati nepoznati Kupcu oni nedostaci koje bi brižljiva osoba s prosječnim znanjem i iskustvom osobe istog zanimanja i struke kao Kupac mogla lako opaziti pri uobičajenom pregledu stvari.
Kupac je dužan primljenu stvar na uobičajeni način pregledati, čim je to prema redovnom tijeku stvari moguće, te o vidljivim nedostacima obavijestiti Prodavatelja u roku od osam dana, inače gubi pravo koje mu po toj osnovi pripada.
Kada je pregled izvršen u nazočnosti obiju strana Kupac je dužan svoje primjedbe zbog vidljivih nedostataka priopćiti Prodavatelju odmah, inače gubi pravo koje mu po toj osnovi pripada.
Ako je nedostatak neznatan Kupac nema pravo na raskid ugovora, ali mu pripadaju druga prava iz odgovornosti za materijalne nedostatke uključujući i pravo na popravljanje štete.
Troškove otklanjanja nedostatka i predaje druge stvari bez nedostatka snosi Prodavatelj.
Ako Prodavatelj ne ukloni nedostatak, Kupac ima pravo tražiti sniženje cijene ili izjaviti da raskida ugovor o kupoprodaji.
JEDNOSTRANI RASKID UGOVORA
Kupac ima pravo jednostrano raskinuti ugovor u roku od 7 dana, bez navođenja razloga za raskid. Da biste mogli ostvariti pravo na jednostrani raskid ovoga Ugovora o svojoj odluci o jednostranom raskidu ugovora morate nas obavijestiti prije isteka roka i to nedvosmislenom izjavom poslanom poštom na adresu tvrtke ili elektroničkom poštom na adresu info@hlmcentar.hr u kojoj ćete navesti svoje ime i prezime, adresu, broj telefona, telefaksa ili adresu elektroničke pošte. Potvrdu primitka obavijesti o jednostranom raskidu ugovora dostaviti ćemo Vam, bez odgađanja, elektroničkom poštom.
Ugovor je raskinut u trenutku kada je Prodavatelj primio obavijest o raskidu.
Smatra se da je ugovor raskinut na vrijeme, ako je obavijest o raskidu upućena unutar predviđenog roka od 7 dana od preuzimanja robe.
U slučaju raskida ugovora Kupac je dužan o svom trošku vratiti proizvod Prodavatelju.
Kupac ne odgovara za štetu koju je Prodavatelj pretrpio zbog raskida ugovora.
Prodavatelj će u roku od 7 dana, od dana primitka pisane obavijesti o raskidu, vratiti Kupcu cjelokupan iznos koji je Kupac do trenutka raskida platio na temelju ugovora, uključujući i trošak dostave robe koju je Kupac platio Prodavatelju, ali ne prije primitka robe koja je predmet povrata. Povrat novca biti će obavljen na isti način na koji je Kupac obavio uplatu.
Proizvod mora biti u originalnoj neoštećenoj ambalaži, mora biti neoštećen i ispravan, ne smije imati vidljive tragove korištenja, ne smije biti sastavljen, ne smiju biti vidljivi tragovi sklapanja na sastavnim dijelovima, mora biti sa svim dijelovima i s pripadajućim priborom. Prilikom povrata robe potrebno je vratiti i jamstveni list. Trošak povrata robe snosi Kupac.
Ako Kupac vrati proizvod bez originalne ambalaže i/ili s manjim oštećenjima i/ili sa znakovima korištenja pozivajući se na odredbe o jednostranom raskidu ugovora na daljinu, zbog čega Prodavatelj neće moći prodati proizvod kao nov, unaprijed se procjenjuje šteta na vrijednost 40 % plaćene maloprodajne cijene proizvoda. Prihvaćanjem ovih Uvjeta poslovanja Kupac unaprijed pristaje da se navedeni iznos štete umanji od povrata sredstava. Sva šteta koja prelazi ovaj iznos smatra se većim oštećenjem te Prodavatelj nije dužan izvršiti povrat sredstava. Ako je proizvod vraćen neispravan, s većim oštećenjima ili bez dijelova i dokumentacije te ako se nedostajući dijelovi ne dostave u naknadnom roku od osam dana, smatra se da Kupac nije ispunio obvezu povrata robe te Prodavatelj nije dužan izvršiti povrat uplaćenog novca. Kupac nema pravo na povrat ukoliko je predmet ugovora roba koja je izrađena po specifikaciji Kupca ili na bilo koji drugi način prilagođena Kupcu.
Ukoliko naručena i plaćena roba nije raspoloživa za isporuku u dogovorenom roku H.L.M. Centar će Kupcu ponuditi zamjensku robu po izboru Kupca ili napraviti povrat sredstava u visini uplaćenog iznosa na račun kupca.
Povrat novčanog iznosa kojeg je Kupac platio na temelju raskinutog ugovora može se izvršiti tek nakon što Trgovcu proizvodi budu vraćeni.
Kada je Kupac pravna osoba na njega se ne primjenjuje pravo na jednostrani raskid ugovora u roku od 7 dana. Kod pravnih osoba primjenjuje se Zakon o obveznim odnosima i Zakon o elektroničkoj trgovini.
Kupac koji ima svojstvo potrošača ima pravo, jednostrano raskinuti ugovor sklopljen na daljinu u roku od 14 dana.
Rok od 14 dana počinje teći od dana kada je potrošaču ili trećoj osobi određenoj od strane potrošača, a koja nije prijevoznik/dostavna služba, dostavljen proizvod/i koja čini predmet ugovora o kupoprodaji.
Kupac potrošač je dužan izvršiti povrat proizvoda bez odgađanja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je jednostrano raskinuo kupoprodajni ugovor (obavijestio Trgovca da raskida ugovor o kupoprodaji).
Prilikom povrata proizvoda koji su predmet raskinutog ugovora, Kupac je obvezan proizvode prikladno zapakirati, jer u protivnom odgovara za sva oštećenja proizvoda do kojih dođe uslijed neprikladnog pakiranja prilikom prijevoza i dostave prodavatelju (npr. ako Kupac pošalje proizvode zamotane u običnom papiru ili u vrećici).
U slučaju jednostranog raskida ugovora o kupoprodaji od strane Kupca potrošača, Kupac potrošač snosi izravne troškove povrata proizvoda te je odgovoran za svako umanjenje vrijednosti proizvoda koje je rezultat rukovanja proizvodom, osim onog koje je bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti proizvoda.
Iskoristi li Kupac svoje pravo na jednostrani raskid ugovora o kupoprodaji, Prodavatelj je u obvezi vratiti Kupcu sve što je Kupac platio na temelju raskinutog ugovora najkasnije u roku od 14 dana od primitka jednostranog raskida (obavijesti Kupca da raskida ugovor), pod uvjetom da je Kupac prethodno vratio proizvode koji su predmet raskinutog ugovora.
Prodavatelj nije u obvezi izvršiti povrat dodatnih troškova koji su rezultat Kupčevog izričitog zahtjeva/izbora vrste prijevoza/dostave proizvoda koji je različit od jeftinije vrste standardnog prijevoza/dostave proizvoda koju je ponudio Prodavatelj.
Prodavatelj je u obvezi izvršiti povrat plaćenoga služeći se istim sredstvima plaćanja koja je koristio Kupac.
Prodavatelj ne odgovara za gubitak ili oštećenje pošiljke kojom Kupac vraća kupljene proizvode zbog jednostranog raskida ugovora. Ako Kupac želi realizirati svoja prava prema dostavnoj službi u slučaju gubitka ili oštećenja pošiljke, potrebno je da prilikom slanja navede točnu vrijednost proizvoda koje vraća.
OBRAZAC ZA JEDNOSTRANI RASKID UGOVORA
Ugovor o kupoprodaji sklopljen na daljinu Kupac potrošač može jednostrano raskinuti u roku od 14 dana od dana kada mu je dostavljen kupljeni proizvod/i koristeći ponuđeni Obrazac za jednostrani raskid ugovora o kupoprodaji ili drugom nedvosmislenom pisanom izjavom o raskidu.
IZJAVA O JEDNOSTRANOM RASKIDU
UGOVORA O KUPOPRODAJI SKLOPLJENOG NA DALJINU
Ja, ___________________________________________________________________
(ime i prezime kupca)
iz ___________________________________________________________________
(adresa kupca: mjesto, ulica, broj)
s adresom elektroničke pošte (e-mail): ______________________________________
ovime izjavljujem da jednostrano raskidam Ugovor o kupoprodaji proizvoda prema broju računa i/ili broju narudžbe _________________________________________, od dana _____________________.
U ___________________________, dana __________________.
Potpis kupca:
__________________________
Popunjeni obrazac pošaljite nam elektroničkom poštom na: info@hlmcentar.hr ili poštom na adresu: H.L.M. CENTAR d.o.o., Ulica Slavka Batušića 3., 10000 Zagreb.
Obrazac za jednostrani raskid ugovora o kupoprodaji je dostupan možete preuzeti ovdje (pdf).
Izjava o raskidu treba biti potpisana i poslana Prodavatelju elektroničkom poštom na adresu elektroničke pošte: info@hlmcentar.hr u propisanom roku. U protivnom, Kupac gubi pravo na jednostrani raskid ugovora o kupoprodaji sklopljenog na daljinu.
Potvrdu primitka izjave o jednostranom raskidu ugovora Trgovac će bez odgađanja dostaviti Kupcu potrošaču elektroničkom poštom.
Da bi ostvario pravo na jednostrani raskid, potrošač mora u propisanom roku trgovcu dostaviti potpisanu izjavu u kojoj navodi da raskida ugovor.
U skladu s Općim uvjetima poslovanja i kupoprodaje trgovačkog društva H.L.M. CENTAR d.o.o., Ulica Slavka Batušića 3., 10000 Zagreb, potvrdu primitka Vaše izjave o jednostranim raskidu ugovora o kupoprodaji dostavit ćemo Vam, bez odgađanja, elektroničkom poštom.
Ako kao potrošač iskoristite svoje pravo na jednostrani raskid ugovora o kupoprodaji, snosite izravne troškove povrata robe te eventualne troškove umanjenja vrijednosti robe koje je rezultat rukovanja robom.
Da biste ostvarili pravo na povrat novčanog iznosa kojeg ste platili na temelju raskinutog ugovora za proizvod koji se nakon otvaranja i/ili korištenja ne može dalje prodati i/ili koristiti morate ga vratiti neotvorenog/nekorištenog u originalnom pakiranju.
Izjavu o jednostranom raskidu ugovora možete napisati na način da ispunite ovaj obrazac ili možete dati drugu potpisanu nedvosmislenu izjavu o raskidu kupoprodajnog ugovora.
IZVANSUDSKO RJEŠAVANJE POTROŠAČKIH SPOROVA I SUDSKA ZAŠTITA
Kupac potrošač i Trgovac se obvezuju mirnim putem u izravnoj komunikaciji putem elektroničke pošte riješiti svaki spor o pravima i obvezama iz ugovora o kupoprodaji proizvoda sklopljenog na daljinu (potrošački spor), kao i svaki spor do kojeg može doći pristupanjem Kupca internetskim stranicama, uključivo i spor koji proizlazi iz ostvarenja prava Kupca potrošača na zaštitu osobnih podataka.
Smatra se da je pokušaj mirnog rješenja spora u izravnoj komunikaciji između Kupca i Trgovca iscrpljen podnošenjem prigovora/pritužbe potrošača i odgovorom Trgovca na prigovor/pritužbu kojim se prigovor/pritužba ocjenjuje kao nedopušten ili neosnovan.
Ugovorne strane se obvezuju potrošački spor riješiti pred jednim od registriranih tijela za alternativno rješavanje potrošačkih sporova nadležno prema mjestu sjedišta Prodavatelja, i to u postupku koji za cilj ima donošenje rješenja koje je obvezujuće za obje ugovorne strane, odnosno ugovorne strane ugovaraju da je pravni učinak rješenja donesenog u tom postupku obvezujući za obje ugovorne strane.
Obvezujuće rješenje spora ne može imati za posljedicu lišavanje Kupca potrošača zaštite koja mu je osigurana odredbama od kojih se ne može odstupiti sporazumom, u slučajevima koje propisuje odredba članka 20. Zakona o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova.
U slučaju postojanja prava na ostvarenje sudske zaštite za rješavanje svih sporova između Kupca i Prodavatelja nadležan je stvarno nadležan sud u Zagrebu, s time da Kupac potrošač s domicilom u državi članici Europske unije može pokrenuti postupak protiv Prodavatelja pred sudom u Zagrebu ili pred sudom mjesta gdje Kupac potrošač ima domicil dok Prodavatelj može pokrenuti postupak protiv Kupca potrošača samo pred sudovima države članice u kojoj Kupac potrošač ima domicil.
OBILJEŽJA ROBE
Svi su proizvodi višestruko fotografirani, a fotografije su visoke rezolucije te su isto tako glavna obilježja proizvoda popraćena tekstualnim opisom.
Fotografije proizvoda na web stranici www.hlmcentar.hr ilustrativne su prirode, pogotovo određene nijanse boja te se ne moraju uvijek i u svim detaljima podudarati sa stvarnim proizvodima.
Uz proizvode koji se nalaze na web stranicama nastojimo dati što precizniji opis te sliku proizvoda u što boljoj rezoluciji, no unatoč tome ne možemo preuzeti odgovornost za potpunu identičnost isporučenog proizvoda s onime prikazanim na fotografijama. U tom se slučaju ne radi o nedostatku proizvoda te Vas molimo da u slučaju bilo kakve dileme kontaktirate H.L.M. Centar.
AUTORSKA PRAVA / COPYRIGHT
Internetske stranice www.hlmcentar.hr su u vlasništvu Trgovca.
Sav sadržaj na internetskim stranicama kao što su tekstovi, grafički sadržaji, zaštitni znakovi (logotipi), ikone, audio i video zapisi, digitalni downloadi, softverski paketi i podaci vlasništvo su Trgovca ili njegovih poslovnih partnera i zaštićeni su hrvatskim i međunarodnim propisima o zaštiti autorskog i srodnih prava odnosno prava industrijskog vlasništva, te njihova neovlaštena uporaba predstavlja povredu propisa o zaštiti prava intelektualnog vlasništva.
PRIKUPLJANJE I OBRADA, TE ZAŠTITA PODATAKA (GDPR)
Trgovac poduzima sve razumne mjere u cilju zaštite osobnih podataka te je svoje poslovanje uskladilo s Općom uredbom o zaštiti podataka – Uredba (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ i Zakonom o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka (Narodne novine, br. 42/2018).
Pravila postupanja Trgovca u vezi s prikupljanjem i obradom osobnih podataka uređeni su Politikom privatnosti, koji dokument je objavljen i dostupan na internetskoj stranici Trgovca www.hlmcentar.hr
Kupac se obvezuje pročitati Politiku privatnosti H.L.M. CENTAR d.o.o.
Izjava o zaštiti privatnosti podataka uređuje način postupanja s Vašim osobnim podacima koji se prikupljaju i obrađuju prilikom posjeta internet stranici te primjenu kolačića (cookies) na internetskim stranicama.
Ovom Izjavom obvezujemo se da ćemo zaštiti privatnost korisnika, kupaca i posjetitelja naše Internet stranice te sigurnost osobnih podataka koji su nam dostupni putem gore navedene stranice.
Korištenjem ove Internet stranice suglasni ste s načinom prikupljanja i obrade podataka opisanim u ovoj Izjavi te pohranom i pristupom kolačićima na Vašem uređaju.
H.L.M. CENTAR d. o. o. obvezuje se pružati zaštitu osobnim podacima Kupaca tako da prikuplja samo nužne, osnovne podatke o kupcima/korisnicima koji su nužni za ispunjenje naših obveza; informira Kupce o načinu korištenja prikupljenih podataka, redovito daje Kupcima mogućnost izbora o upotrebi njihovih podataka, uključujući mogućnost odluke žele li ili ne žele da se njihovo ime ukloni s lista koje se koriste za marketinške kampanje.
Osobni podatak je svaki podatak koji se odnosi na pojedinca čiji je identitet utvrđen ili se može utvrditi, izravno ili neizravno.
Registracijom na mrežnoj stranici www.hlmcentar.hr , kupnjom kao gost ili pristupanjem samoj stranici Kupac daje suglasnost da Prodavatelj obrađuje njegove osobne podatke navedene u registracijskom obliku te podatke o narudžbama, kao i podatke dostupne u procesu plaćanja usluge i dr. podatke. Ti se podaci koriste u svrhu sklapanja i izvršenja ugovora te u svrhu upoznavanja Prodavatelja s kupovnim navikama Kupaca, kao i u informativne svrhe te svrhe promidžbe usluga i proizvoda Prodavatelja. Prodavatelj se obvezuje čuvati privatnost osobnih podataka svih Kupaca te će s njima postupati u skladu sa Zakonom o zaštiti osobnih podataka, odnosno drugim primjenjivim propisima. Sve navedene osobne podatke Prodavatelj ne smije neovlašteno upotrebljavati niti učiniti dostupnim trećim osobama, osim kada to poseban zakon dopušta ili je pak potrebno radi ostvarivanja ugovornih obveza.
Svi djelatnici H.L.M. Centar i poslovni partneri odgovorni su za poštivanje načela zaštite privatnosti podataka.
Vaši osobni podaci zaštićeni su u skladu s našom Politikom zaštite osobnih podataka koja osigurava adekvatnu razinu zaštite osobnih podataka u skladu s obvezama koje proizlaze iz Opće uredbe o zaštiti podataka 2016/679 (GDPR) i drugih važećih zakona vezanih uz zaštitu osobnih podataka.
Osobne podatke čuvamo toliko dugo koliko je potrebno da tražena usluga ili usluga za koju ste dali privolu bude pružena, osim ako Zakon ne propisuje drugačije. Podatke koje smo prikupili u svrhu pružanja prodajnih transakcija čuvati ćemo još 12 mjeseci od datuma zadnje transakcije u kojoj su korišteni (npr. transakcija isporuke, dostave, reklamacije i sl.). Prikupljeni podaci brišu se nakon prestanka svrhe za koju su prikupljeni, odnosno prestankom ugovornog odnosa, a podatke koji su prikupljeni zbog obrada koje se temelje na zakonskoj osnovi čuvati ćemo sukladno vremenskim ograničenjima prema zakonskim odredbama (npr. Zakon o računovodstvu).
Ako Kupac ne želi više da Prodavatelj na bilo koji način obrađuje njegove podatke te zahtijeva brisanje podataka, mora to Prodavatelju javiti i to elektroničkom porukom poslanom na adresu info@hlmcentar.hr.
DOSTUPNOST INTERNETSKE TRGOVINE
Iako uvijek postupa s dužnom pažnjom gospodarstvenika i poduzima sve što je objektivno moguće angažiranjem stručnjaka odgovarajućih kvalifikacija, Trgovac ne može jamčiti da će sustav trgovine putem interneta funkcionirati bez ikakvih smetnji ili grešaka.
Smetnje ili greške u funkcioniranju sustava Internetske trgovine moguće je prijaviti Trgovcu na adresu elektroničke pošte: info@hlmcentar.hr
Pristup sustavu Internetske trgovine može biti nedostupan zbog radova, održavanja ili uvođenja novih sadržaja (poboljšanja).
IZJAVA O ISKLJUČENJU ODGOVORNOSTI
Kupac koristi sustav internetske stranice na vlastitu odgovornost.
Svi sadržaji na internetskim stranicama su prvenstveno informativnog ili edukativnog karaktera te ih tako treba razumjeti. Uporaba ili korištenje sadržaja protivno navedenoj svrsi može uzrokovati štetu za koju Trgovac ne odgovara.
Trgovac nije odgovoran za eventualnu štetu koja može nastati Kupcu ili trećim osobama zbog nepravilne primjene i/ili čuvanja proizvoda, odnosno drugih zahvata koji nisu sukladni uputama proizvođača proizvoda.
ZAVRŠNE ODREDBE
Trgovac može izmijeniti ove Opće uvjete u bilo kojem trenutku bez prethodne najave, a izmjene i dopune ovih Općih uvjet stupaju na snagu i primjenjuju se od dana njihove objave.
Ovi Opći uvjeti objavljuju se na internetskoj stranici Trgovca na hrvatskom jeziku.
Ovi Opći uvjeti na snazi su i primjenjuju se od 1.12.2024. godine.